att vara sämst

Jag måste få skriva av mig lite känner jag. För ju mer jag grubblar desto argare blir jag bara. Varför ska jag vara den som är sämst? Varför anses jag inte vara lika duktig? Varför har jag väldigt sällan turen på min sida?
Och varför förväntar sig ingen annan något mer av mig? Jag blir så arg för att jag jämt ska jämföras med dig. Ingenting kan enbart handla om mig när det är jag som behöver hjälp, kan ju dock bero på att jag inte är värd någon hjälp. SÅ ska kanske hålla käften och stänga inne mina känslor ett tag till. Du vet att du är bättre än mig. Jag vill vara och anses vara lika bra som du, det har jag alltid velat. Men tyvärr det går nog aldrig i uppfyllelse. Jag kan inte göra något åt andras tankar och känslor, så jag ska börja ändra mina egna. Jag kan bli bra. Jag tror på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0