Simhallen

Hade redovisning idag med gruppen. Livräddning, vattenvana och simning. Sjukt kul hade vi och många roliga skratt. Försökte lära alla simma frisim, dyka och fjärilsim. Alla var sååå duktiga!
Tyvärr dök ju bara tio stycken upp av 30 så det var faktiskt tråkigt. Dålig respekt! Ska vi inte heller komma när alla andra ska redovisa och skylla på att vi är sjuka etc. Jag själv har influensa. Om jag kan simma lite så kan många andra det som är lite förkylda...
Tyvärr har jag hört att det beror på att många inte vill visa sig i bikini??! Men hur ska vi då kunna vara en förebild för våra elever? Hur ska vi kunna bestämma över dem att de ska duscha efter idrotten om vi inte själva vågar det?? Det är ju sådant vi dislkuterar under våra lektioner. Jag hajar inte!!! ett till tecken på att jag kanske inte passar som lärare????
Senare ikväll har jag varit på personalmöte samt lite utbildning. Så himla roligt vi hade och  vilken gemenskap! Alla är så himla goa! Tack för en väl lyckad kväll!
Inlägget  blev lite negativt, men va fan? Ska samhället tolerera detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0